søndag 3. mai 2009

Ting jeg vil gjøre når jeg kommer hjem

Det er egentlig ikke så alt for lenge til jeg kommer hjem til Hammerfest nå, og det er masse ting jeg vil gjøre så snart som mulig når jeg er hjemme igjen! Masse dagligdagse ting som jeg ikke har fått gjort på et halvt år, som jeg savner!

1.Legge meg i senga mi på rommet mitt! Har savna mi kjære seng, og noe så enkelt som å ha rommet for meg selv! Å dele rom med 3 andre jenter i flere måneder blir slitsomt etterhvert! Har lært meg å sette pris på luksusen det er å ha soverommet alene!

2.Dra inn til Kvalsund å besøke mor! Nest etter mamma er det mor (bestemor) jeg har savna mest! Så skal snarest mulig komme meg inn til Kvalsund å overraske henne (hysj!)!

3.Spise norsk mat! Har ikke blitt feit av å spise amerikansk mat i 5 mnd, men tror jeg kommer til å legge på meg 50 kg i løpet av de første ukene etter at jeg har kommer hjem! Norsk mat er bare helt herlig, kan virkelig si at jeg har savnet det, og jeg skal spise spise spise når jeg kommer hjem!

4. Kjøre bil! Friheten i å kunne kjøre bil hvor du vil når du vil er uerstattelig! Her nede går jeg omtrent overalt, tar taxi noen ganger! Det er virkelig praktisk å ha bil!

5. Være sammen med mamma! Har riktignok fått møte mamma igjen før jeg kommer hjem til Norge, men har savnet henne så masse at jeg må ha litt mor og datter kvalitetstid når jeg kommer hjem!

6. Møte alle vennene mine og familien! Håper de som ikke bor i Hammerfest er der når jeg kommer til byen, men har nok av venner og familie som fortsatt bor i Hammerfest! Gleder meg masse til å møte dem alle!

7. Ta meg en skikkelig norsk fest! Hjemmefest med sprit og fulle 16åringer, dansing på bordene og raving i gatene! Ja takk! Å gå på nattklubb i kjole og høyhælte sko er gøy, men ingenting slår en skikkelig (hammer)fest hahahahah!


8. Gå innom mine tidligere jobber å møte kollegaene mine igjen! Tro det eller ei men jeg har savna de! Å jobbe er ikke så ille som alle skal ha det til!

9. Gå tur på fjellet! Her i Miami finnes det ikke noe natur å gå tur i, det finnes ikke fjell her engang! Vil gå meg en tur på fjellet, helst opp til Steinvannet på storfjellet!

10. Dra til Kirkegårdsbukta i Forsøl å grille, bade, sole meg og bare kose meg med masse venner! Hvem er med?

Dette er selvfølgelig bare en brøkdel av alt jeg vil gjøre, men det var det jeg liksom kom på i farta! Misforstå meg rett, å bo i Miami er helt utrolig herlig, men en gang nordmann alltid nordmann! Savner de små tingene jeg alltid har tatt for gitt! Borte bra men hjemme best! :D

7 kommentarer:

Theresa sa...

Glede mæ også sinnsykt mye til å treffe dæ igjen :) E sannsynligvis i byen når du kommer :)

Malene sa...

Så braaaa! :D

Anonym sa...

Jeg synes jeg kom litt langt ned på lista - nr. 5. Men du har kansje ikke satt det i prioritert rekkefølge??
Kvalitetstid med deg er nr 1,nr 2 lage god norsk mat til deg, nr. 3: sende tekstmeldinger om natta når du er på fest å spørre når du kommer hjem.. Det er det jeg tenker på.

mamma sa...

anonym er mamma

Vidar sa...

Jah, men da ser vi frem til at du stikk innom oss på jobb å fortell om alle opplevelsan dine! å så kan vi ordne fest ved første å beste anledning ;D

Malene sa...

Ja Vidar! Vi ska feste! I di leilighet, ikke sant? :D D e bestandi dritarti å feste der ;D

Anonym sa...

Snufs, blei helt rørt av "mamma" sin kommentar :')
-Heidi